Etsi koulutusta 👉

Täydennyskoulutusta työhyvinvointiasiantuntijalle

Työhyvinvoinnin asiantuntija keskittyy ratkaisuihin, joilla vahvistetaan työyhteisön ja työntekijöiden voimavaroja sekä edistetään organisaation uudistumiskykyä.

Täydennyskoulutusta työhyvinvointiasiantuntijalle

Työnkuva vaihtelee organisaatiosta riippuen merkittävästi, olipa kyse sitten konsulttina toimimisesta ulkoisesti tai oman organisaation sisällä työhyvinvointi-, työsuojelu- ja työkykyasioiden kehittämisestä.

Työhyvinvointiasiantuntijan rooliin kuuluu ajatusjohtajuutta ja muutosjohtamista, jotka tähtäävät vanhojen toimintatapojen ja ajatusmallien uudistamiseen työn edellytysten ja työkulttuurin kehittämiseksi.

Organisaatiossa työnhyvinvointiasiantuntijan rooli voi sisältyä henkilöstöhallinnon tehtäviin ilman erillistä nimikettä. Työhyvinvointiin liittyvät koulutukset ovat hyödyllisiä kaikille kyseisen aiheen parissa työskenteleville. Ne tarjoavat käytännön vinkkejä työhyvinvoinnin kehittämiseen, edistävät toiminnan suunnitelmallisuutta ja tuovat uusinta tietoa alan trendeistä ja kehityksestä.

Innovatiivisuus, kehittämismyönteisyys, ennakkoluulottomuus ja hyvä ideointikyky ovat hyödyksi työhyvinvointiasiantuntijan, kuten työhyvinvoinpäällikön roolissa. Vuorovaikutustaidot ovat myös tärkeitä, ja niihin saakin vinkkejä vuorovaikutuskoulutuksista. Työhyvinvoinnin asiantuntija tekee tiivistä yhteistyötä muiden toimihenkilöiden, erityisesti henkilöstöhallinnon asiantuntijoiden kanssa.

Omien tiimityötaitojen on siis syytä olla kunnossa, mutta toki tiimityötä ja työyhteisön kehittämistä käsittelevät koulutukset ovat hyväksi myös siksi, että niistä saa hyvää tietoa ongelma- ja konfliktitilanteiden hallintaan sekä käytännön työkaluja, joilla pystyy tunnistamaan mahdollisia tiimityön tai työyhteisön toimintaan liittyviä kehityskohteita.

Rakenna tulevaisuuden hyvinvoivaa työelämää

Työhyvinvointisuunnitelman laatiminen ja työyhteisön työhyvinvoinnin arviointi ovat keskeisiä käytännön tehtäviä työhyvinvointiasiantuntijalle. Lisäksi tehtäviin kuuluu organisaation ja henkilöstön työhyvinvoinnin tilan arviointi sekä uhkien tunnistaminen.

Työhyvinvoinnin asiantuntijan rooli voi sisältää myös esihenkilöiden tukemista eri työhyvinvoinnin osa-alueilla, joten tuntemus esihenkilötyöstä on hyödyllistä. Työhyvinvointi-, työkyky- ja työsuojeluasiat ovat yhä tiiviimmin kytköksissä strategiseen henkilöjohtamiseen, joten henkilöstöhallinnon, muutosjohtamisen ja strategisen johtamisen koulutukset tarjoavat arvokasta oppia työhyvinvoinnin kehittämiseen.

Haluaisitko päivittää osaamistasi?

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esihenkilösi kanssa. Selvitä työpaikkasi osaamisen kehittämiskäytännöt ja mahdollisuudet täydennyskoulutukseen. Työnantajasi saattaa tukea koulutusta tai osallistua kustannuksiin. Etsi koulutuksia, jotka parantavat osaamistasi työssäsi ja kysy vinkkejä esihenkilöltäsi ja kollegoiltasi sopivista koulutuksista.

Palaa henkilöstöhallinnon ammattilistaukseen »


    Mainokset