Video
Puheeksi ottamisen ja palautteen antamisen kehittäminen
Haastavia vuorovaikutustilanteita tai tunnepitoista käytöstä työpaikoilla tulee työuran aikana meille jokaiselle vastaan. Useimmille erilaiset puheeksi ottamista edellyttävät tilanteet ovat kuitenkin niin vaikeita, että me jätämme keskustelumahdollisuuden käyttämättä ja kärsimme nahoissamme. Pahimmassa tapauksessa koko työyhteisö kärsii ja pahoinvointi saa aikaan muita lieveilmiöitä.
Hyötyinä puheeksi ottamisen ja palautteen antamisen kehittäminen. Toimintamallit miten käytännössä voidaan lisätä palautteen antamisen kulttuuria työpaikalla? Koulutuksessa opitaan myös, kuinka ottaa asioita puheeksi sekä millä tavoin puheeksi ottamisen synnyttämät tunteet tulisi ottaa huomioon.
Sisältökuvaus - koko päivän koulutus
Miksi puheeksiottamiseen kannattaa panostaa?
- Puheeksi ottamisen tärkeys työpaikan ilmapiirin ja työssäviihtymisen osalta
- Tietoa puheeksi ottamisesta ja siinä huomioitavista tekijöistä
- Puheeksi ottaminen ja psykologinen turvallisuus
Miten puheeksi ottaminen käytännössä toteutetaan?
- Mitä puheeksi ottaminen oikeastaan tarkoittaa?
- Keskustelua, kuuntelua, kuulluksi tulemista vai arvostelua?
- Onnistunut kuuntelu ja kuuntelun neljä virhettä
- Entä miten puheeksi ottaminen eroaa palautteen annosta?
- Puheeksi ottamisen eri vaiheet
- Koska puheeksi ottaminen tulisi suorittaa?
Entä sitten kun tunteet astuvat peliin mukaan?
- Miksi puheeksi ottaminen on monille vaikeaa?
- Ennakkoasenteiden vaikutus ja niiden tunnistaminen ennen kohtaamista
- Tunteiden projisointi, molempiin suuntiin
- Psyykkinen itsesäätely palautteen vastaanottamisen esteenä
- Mitä jos olenkin itse väärässä?
Miten tilanteen jälkeen ja jatkossa?
- Erätauko-menetelmä
- Omien tunteiden kohtaaminen
- Vertaistuki haastavan palautteen annon tai puheeksi ottamisen jälkeen
- Mielen rauhoittaminen
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Puheeksi ottamisen ja palautteen antamisen kehittäminen , klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Seuraavat toteutukset
Mielenrauha koulutuspalvelut Oy sosiaalisessa mediassa
Ota yhteyttä
Koulutusta haastaviin palvelu-, viestintä- ja vuorovaikutustilanteisiin
Tarjoamme laadukkaita koulutuksia haastavien palvelutilanteiden hallintaan ja työpaikan ilmapiirin kehittämiseen liittyen. Onnistuneen koulutuksen takaamiseksi kartoitamme tyypilliset tilanteet ennakkoon, jonka pohjalta luodaan asiakkaan tarpeisiin räätälöity valmennus. Mielenrauhan koulutukset ovat runsaasti elävän elämän esimerkkejä sisältäviä tilaisuuksia, joista haastavasta aihepiiristä huolimatta osallistujat poistuvat...
Lue lisää kouluttajasta Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy ja katso koulutustarjonta täältä
Arvioinnit
Keskiarvo: 4,5
Kiitos :) ammattitaitoisesta esityksestä, joka oli vakuuttavaa ja tutkittuun titetoon pohjautuvaa. Pidin kovasta, yksi parhammista webinaareista, jota yrityksessämme on viime ai...
joskus paiskottu ovi on varmaan parempi ratkaisu kuin rumat sanat jos ei muuta pakokeinoa
Todella hyvä sisältö! Jokaisen työntekijän olisi pitänyt osallistua tähän koulutukseen. :) Enemmän keskustelua olisi varmaan vaatinut anonyymit kommentit Teamsissä/livetapahtuma...