Puhe-Judon™ peruskurssi
Tämän koulutuksen jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti!
Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta.
Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen. Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan myös osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään eskaloituvien konfliktien määrää omassa organisaatiossa.
Osallistu koulutukseen ja hanki hyvät valmiudet selvitä ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista!
Kurssipalautetta
"Tero Ålander on hyvä puhuja ja miellyttävä kuunnella. Elävät esimerkit värittävät hyvin sisältöä ja kiva, että hän ottaa esiin haastavien asiakastilanteiden eri näkökulmia - asiakas, tiimi, sähköinen asiakaspalvelu."
"Kaikki oli todella onnistunutta, hyvä ja kattava sisältö tauotukset ja hyvä, osaava kouluttaja, jota jaksoi mielellään kuunnella koko pitkän koulutuksen ajan."
"Selkeäsanainen ja konkreettinen kouluttaja, jota oli miellyttävä kuunnella."
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Puhe-Judo™ on hyödyllinen taito kaikille asiakaspalvelutehtävissä toimiville ammattilaisille, jotka saattavat työssään kohdata vaikeita ja haastavia viestintä- ja kohtaamistilanteita.
Aikataulu
11.55
Etäosallistujien yhteyden avaus
12.00
Tervetuloa!
Janne Kettunen, Kauppakamarin Koulutus
12.05
Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin
- Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua – voiko tekijöihin vaikuttaa
- Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti – voinko olla asiakkaan kanssa tunnetasolla samaa mieltä?
- Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää
- Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat
12.50
tauko
13.00
- Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä voi saavuttaa
- Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin
- Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa
- Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
13.50
tauko
14.10
- Mitä "Aggressio-oppineen" kohtaamisesta pitäisi tietää, jotta tilanne voidaan hallita
- Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa haastavissa viestintätilanteissa
- Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
- Kehonkielen taikaa – mitä ovat rauhoittavat eleet?
15.00
tauko
15.10
- Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa
- Miten ja mitä ei kannata sanoa – miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä sudenkuoppia
- Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
- Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot
asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
16.00
Koulutus päättyy
Kouluttaja
Kouluttajana toimii asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä.
Kustannukset
Hinta 690€ + alv 25,5%
Jäsenetuhinta 490€ + alv 25,5%
Kauppakamarin Koulutus somessa
Ota yhteyttä
Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja
Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...
Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä