Sähköpostikoulutus asiakaspalvelijalle
Onko organisaatiossanne panostettu kirjallisen asiakaspalvelun laatuun? Ovatko sähköpostiviestinne selkeitä, ystävällisiä ja asiakaslähtöisiä?
Sähköpostiviestinnän laatuun panostaminen on panostus asiakastyytyväisyyteen ja yrityskuvan vahvistamiseen.
Sähköpostikoulutuksen sisältö
Koulutuksessa voidaan käsitellä mm. seuraavia teemoja
Sopivan kirjoitustyylin valinta eri tilanteisiin
- Erilaiset asiakastyypit ja niiden tunnistaminen
- Asiakkaan ja asiakkaan asian vaikutus tyylivalintaan
Miten viestitään tyylikkäästi:
- Miten viesti kannattaa aloittaa eri tilanteissa
- Kuinka luodaan kontakti lukijaan
- Millä tavalla asiakasta voi nostaa ja milloin sitä kannattaa harkita
- Sinä-näkökulma ja sen merkitys asiakaspalvelussa
- Miten viestin saa positiiviseksi
- Vinkkejä asiakaspalveluhenkisiin sanavalintoihin
- Eri tilanteisiin sopivat tervehdykset ja toivotukset
Kuinka varmistetaan viestin selkeys:
- Osuva tapa otsikoida viesti
- Keinoja viestin silmäiltävyyden ja helppolukuisuuden varmistamiseksi
- Millä tavalla ohjeet kannattaa kirjoittaa
- Mistä tunnistaa kapulakielen ja miten saman asian voi sanoa selkokielellä
- Arjen oikeinkirjoitusvinkkejä
Miten viestin saa osumaan napakymppiin:
- Kuinka viesti kannattaa jäsennellä
- Osuva tapa vastata kysymyksiin
- Miten hyödynnetään asiakkaan sanoja ja miksi sitä kannattaa harkita
- Millainen on puhutteleva tapa kirjoittaa
Vinkkejä tyytymättömän asiakkaan kohtaamiseen sähköpostitse:
- Erilaiset palautetyypit ja oikean lähestymistavan valinta
- Yleisimmät sudenkuopat ja niiden välttäminen
- Keinoja tyytymättömän asiakkaan käsittelemiseen
Koulutus voidaan toteuttaa myös ruotsin tai englannin kielellä.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Sähköpostikoulutus asiakaspalvelijalle, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Koulutus sopii kaikille sähköpostia asiakaspalvelutyössä käyttäville henkilöille. Koulutus sopii myös esimiehille, jotka työssään vastaavat asiakaspalautteisiin.
Koulutuspaikka
Koulutus voidaan pitää joko asiakkaan tiloissa tai Marckwort Koulutusyhtiöiden tiloissa Espoossa.
Kustannukset
Pyydä tarjous kouluttajalta.
Yhteydenottopyyntö
Arvioinnit
Keskiarvo: 4,5
Hyvä pakettu päivittäiseksi ohjenuoraksi. Aihetta käsiteltiin muonipuolisesti eri tulokulmista.
Marckwort Oy – Yrityksesi paras koulutuskumppani
Marckwortin asiantuntijoiden avulla parannat vuorovaikutusta yrityksesi sisällä ja asiakkaittesi kanssa, toteutat koulutukset jotka vastaavat nykypäivän vaatimuksia ja löydät ratkaisuja monikielisen viestinnän haasteisiin. Marckwortin laaja kokemus, monipuolinen osaaminen ja vuorovaikutukselliset koulutusmenetelmät auttavat yritystäsi menestymään. Koulutustemme ja tutkimuspalveluidemme avulla tehostat henkilökuntasi vuorovaikutusta...
Lue lisää kouluttajasta Marckwort Koulutusyhtiöt ja katso koulutustarjonta täältä
Kiitokset erinomaisesta koulutuksesta