Kirjallinen reklamaatio – miten vastaat oikein?
Miten kannattaa vastata kirjallisiin reklamaatioihin oikeaoppisesti?
Tässä koulutuksessa saat hyviä ja käytännönläheisiä vinkkejä siihen, millä tavalla sähköpostitse, chatin tai somen kautta tulleisiin reklamaatioihin kannattaa vastata.
Tilaisuudessa käydään läpi harjoituksia, joista oppii, mitä sanoja kannattaa suosia ja mitä välttää sekä millaisia lauserakenteita ja ilmauksia on sopivaa käyttää.
Organisaatiolle voi tulla reklamaatioita kirjallisesti esimerkiksi sähköpostin, chatin tai somen kautta. Välillä reklamaatioihin on vastattava hyvinkin nopeasti, jolloin vastauksen rakennetta ja sisältöä ei ehdi miettimään pitkään. Sen takia onkin hyvä pohtia jo etukäteen omalle organisaatiolle erilaisia vastausmalleja, joita voi hyödyntää tilanteissa, joissa vaaditaan nopeaa reagointia.
Koulutuksen hyödyt
- opit vastaamaan johdonmukaisesti ja ystävällisesti sopivia ilmaisuja käyttäen
- saat ohjeet selkeän ja hyvän vastauksen laatimiseen
- osaat laatia valmiita vastausmallipohjia erilaisten tilanteiden varalle jatkossakin
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Kaikille, jotka laativat kirjallisia vastauksia reklamaatioihin eri kanavissa.
Aikataulu
9.00 Kirjallinen reklamaatio – miten vastaat oikein?
- Selkeän ja hyvän vastauksen rakenne
- Vastausmallien hyödyntäminen
- Käytännön harjoituksia
12.00 Tilaisuus päättyy
Kouluttaja
Kouluttajana toimii viestinnän kouluttaja Taina Parviainen Helsingin seudun kauppakamarista.
FM, KTK Taina Parviainen työskentelee Kauppakamarilla KauppakamariTieto-palvelun päätoimittajana ja johtamisen, myynnin, markkinoinnin ja viestinnän kirjojen tuottajana.
Parviainen kouluttaa muun muassa asiakas- ja työyhteisöviestinnän aiheista sekä hyvästä vuorovaikutuksesta. Hänen asiakasviestinnän koulutuksissaan keskitytään muun muassa hankaliin viesteihin vastaamiseen, erilaisten reklamaatiotyylien tunnistamiseen ja organisaation viestinnän yhdenmukaistamiseen.
Kustannukset
Hinta: 690,00 € + alv 25,5%
Jäsenetuhinta: 490,00 € + 25,5%
Kauppakamarin Koulutus somessa
Ota yhteyttä
Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja
Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...
Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä