Kestävä kuluttajaviestintä ja yritysaktivismi
Miten kuluttajien odotukset vastuullisuudesta ja yritysten roolista yhteiskunnallisina toimijoina ovat muuttuneet ja mitä tämä tarkoittaa viestinnälle? Koulutuksessa käydään läpi sitä, miten yritykset voivat viestiä läpinäkyvästi kestävistä toimistaan ja varmistaa viestinnän uskottavuuden. Lisäksi koulutuksessa pureudutaan siihen, mitä on yritysaktivismi ja miten yritykset voivat ottaa vakuuttavasti kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin. Koulutuksen teemoja käydään läpi käytännönläheisten case-esimerkkien kautta.
Koulutus tarjoaa laaja-alaisen kokonaisuuden ajankohtaisimmista kestävän kuluttajaviestinnän ja yritysaktivismin teemoista sekä pureutuu kriittisellä otteella viherpesuun. Koulutus on osallistava ja teemoja käydään läpi keskustelujen ja tehtävien kautta.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Kestävä kuluttajaviestintä ja yritysaktivismi, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Kohderyhmä
Koulutus on viestinnän ammattilaisille, jotka tekevät tai ovat kiinnostuneita kuluttajaviestinnästä ja yritysaktivismista ja haluavat syventää osaamistaan sen saralla. Riippumatta taustaorganisaatiosta, koulutuksesta saa hyödyllisiä vinkkejä, kuinka tehdä vastuullista ja kestävää kuluttajaviestintää sekä yritysaktivismia.
Aikataulu
Vastuullinen kuluttajaviestintä klo 9–12
- Pintakiillosta strategiatyöhön: Vastuullisuusviestintä ja yritystoiminnan ihmisoikeus- ja ympäristövaikutukset
- Temu-ostoksia ja lähituotteita: Miten kuluttajien odotukset vastuullisuudesta ovat muuttuneet ja miten vastata kuluttajien ristiriitaisiin vastuullisuussignaaleihin?
- Do's & don'ts: Mikä on kestävää kuluttajaviestintää?
- Greenwashing, femwashing ja muut pesuohjelmat: Harhaanjohtavan markkinoinnin sudenkuopat ja miten ne voi välttää
- Greenhushing-ilmiö: Onko läpinäkyvyys uhka vai mahdollisuus?
- Sääntelytsunami vai historiallinen parannus: Miten muuttuva EU-lainsäädäntö vaikuttaa vastuullisuusviestintään?
- Yritysvastuu 2.0: Mitä on tulevaisuuden kestävä kuluttajaviestintä?
Lounas klo 12–13
Yritysaktivismi klo 13–15
- Näkyvyyttä vai yhteiskunnallista muutosta: Mitä on yritys- ja toimitusjohtaja-aktivismi?
- Yritys yhteiskunnallisena toimijana: Miksi yritysaktivismia pitäisi tehdä – vai pitäisikö?
- Wokewashingin vaarat: Miten olla vakuuttava yritysaktivisti?
- Aktivismi ärsyttää ja innostaa: Kuluttajien kahtiajako
- Läpinäkyvyys osana yritysaktivismia: Yritysvastuun ja aktivismin yhteispeli
Koulutuspaikka
ProComin toimisto / Online-osallistuminen.
Kouluttaja
Anniina Nurmi
Nurmi on yritysvastuun asiantuntija yli 15 vuoden kokemuksella. Työssään vastuullisuuspäällikkönä Eetti ry:ssä Nurmi kirittää yrityksiä kohti kunnianhimoista vastuullisuustyötä ja -viestintää niin ympäristön kuin ihmisoikeuksien kannalta. Ennen vaikuttamista järjestössä Nurmi teki pitkän uran vastuullisen vaateteollisuuden uranuurtajana toimien mm. vaatemerkin perustajana, konsulttina ja kirjailijana.
Kustannukset
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä