Vuorovaikutus ja viestintä työhyvinvoinnin tukena
-
Verkossa
-
Useita (2)
-
Etätoteutus
-
275 EUR
Viestintä ja vuorovaikutus
-
Verkossa
-
Etätoteutus
-
116 EUR
Viestinnän kehittäjän valmennuspolku
-
Useita (2)
-
14.1.2025
-
Hybriditoteutus
-
1 490 EUR-1 950 EUR
Strategisen viestinnän koulutuskokonaisuus 2025
-
Useita (2)
-
4.2.2025
-
Lähiopetus, Etätoteutus
-
2 850 EUR-3 450 EUR
Kehonkieli ja esiintymistaidot - Valmennuspäivät nonverbaalisesta viestinnästä
-
Useita (4)
-
Useita (4)
-
Lähiopetus
-
250 EUR
Media-alan ammattitutkinto |audiovisuaalisen viestinnän, painoviestinnän ja valokuvauksen osaamisalat
-
Helsinki
-
Lähiopetus
ChatGPT ja viestintä
-
Verkossa
-
4.12.2024
-
Etätoteutus
-
290 EUR-350 EUR
Tekoälyn hyödyntäminen viestinnässä ja sisällöntuotannossa
-
Verkossa
-
Useita (7)
-
Etätoteutus
-
490 EUR
Viestintä 15 op/ 25 op, HY
-
Verkossa
-
15.1.2025
-
Etätoteutus
-
295 EUR
Tekoälykkään viestinnän koulutuskokonaisuus 2025
-
Useita (2)
-
11.2.2025
-
Lähiopetus, Etätoteutus
-
2 850 EUR-3 450 EUR
Valokuvaus viestinnän ammattilaiselle
-
Useita (2)
-
2.12.2024
-
Tilauskoulutus, Lähiopetus
-
1 290 EUR
Toimiva työyhteisön viestintä etätyössä
-
Suomi
-
Tilauskoulutus
Hoivaava viestintä – menetelmä vaikuttavaan asiakaskohtaamiseen
-
Verkossa
-
Etätoteutus
-
6 500 EUR
Sidosryhmä- ja digiviestintä
-
Useita (2)
-
3.12.2024
-
Lähiopetus, Etätoteutus
-
555 EUR-655 EUR
Vaikuttava ja henkilöstölähtöinen strategiaviestintä
-
Useita (3)
-
Lähiopetus, Etätoteutus, Tilauskoulutus
-
390 EUR
Viestinnän vastuullisuus, maine ja kriisiviestintä
-
Useita (2)
-
Lähiopetus, Etätoteutus
-
555 EUR-655 EUR
Vakuuttavaa ja selkeää asiakasviestintää
-
Useita (3)
-
21.11.2024
-
Lähiopetus, Etätoteutus, Tilauskoulutus
-
390 EUR
Kielenhuolto (Suomi)
-
Useita (2)
-
Etätoteutus, Tilauskoulutus
Yhteistyötä ja yhteisöllisyyttä parantava viestintäkulttuuri
-
Useita (3)
-
Lähiopetus, Etätoteutus, Tilauskoulutus
-
390 EUR
Tuottajaluotsi™ – Rotia videotuotantojen ostamiseen ja budjetointiin (3 h)
-
Verkossa
-
28.11.2024
-
Etätoteutus
-
380 EUR
Sujuva ja laadukas viestintä on tärkeä menestyksen rakennuspalikka
Toimiva viestintä on tärkeää jokaiselle organisaatiolle. Viestintää tarvitaan niin sisäiseen viestimiseen, kuin organisaation sidosryhmille ja suurelle yleisölle viestimiseen. Viestinnän merkitystä ei voi aliarvioida, sillä huono viestintä johtaa helposti epätietoisuuteen ja väärinymmärrysten syntymiseen.
Hyvällä sisäisellä viestinnällä suora yhteys henkilöstön viihtymiseen
Sisäisen viestinnän tarkoitus on pitää organisaatioon kuuluvat ihmiset ajantasalla yrityksen kuulumisista ja käytännöisistä. Toimiva sisäinen viestintä on myös yksi henkilöstön viihtyvyyden tekijöistä. Hyvästä sisäisestä viestinnästä ei tule henkilöstölle tunnetta, että heiltä salataan jotain. Tämä sitouttaa työntekijöitä ja kehittää kaikkien yrityksessä olevien vuorovaikutusta toisiinsa.
Organisaatioiden viestintä laatii viestintästrategia, joka jaetaan yrityksen sisällä. Jokaisen työntekijän on tiedettävä, miten yritys viestii asiakastapaamisissa, sähköpostitse ja sosiaalisessa mediassa.
Ulkoinen viestintä on yhdistelmä tiedottamista ja vuorovaikuttamista
Ulkoisella viestinnällä voidaan määrittää miltä yritys näyttää yhteistyökumppaneiden, asiakkaiden ja suuren yleisön silmiin. Ulkoisella viestinnällä myös ylläpidetään suhteita asiakkaiseen ja kerrotaan yrityksen kuulumisista ja palveluista.
Ulkoinen viestinä on ennen mielletty yksipuoliseksi tiedottamiseksi, jolloin yritys viestii yksipuolisesti haluamansa asiat yrityksen ulkopuolisille tahoille. Sosiaalisen median aikakausi on kuitenkin pakottanut yritykset kehittämään vuorovaikutustaan ja käymään dialogia yrityksen ulkopuolisten henkilöiden kanssa. Organisaatiot eivät siis voi olettaa viestinsä menevän perille vain syöttämällä sisältöä ulospäin, vaan niiden on oltava valmiita käymään keskustelua eri kohderyhmien kanssa.
Viestintään ja tiedottamiseen liittyy myös ajatus PR- tai suhdetoiminnasta. Organisaation suhdetoiminnasta käytetään usein englanninkielistä lyhennettä PR (public relations) eli yrityksen julkiset suhteet.
Viestintätaidot ovat tarpeellisia jokaiselle työntekijälle
Yritykset ovat onneksi alkaneet ymmärtämään yhä enemmän, että viestintä on yhtä tärkeä osa sen toimintaa, kuin liiketoiminta. Yhä useammin puhutaan siitä, että viestintä on asia, joka tarvitsee harjoittelua ja koulusta.
Myös viestintäkoulutusten tarjonta kasvaa ja monipuolistuu koko ajan. Koulutuksia on tarjolla niin yksittäisille työntekijöille kuin laajemmin koko yrityksen tarpeeseen. Myös yritysten viestintätiimit voivat toimia kouluttajina yrityksen sisällä, jos heillä on tarvittava osaaminen koulutusten järjestämiseen.
Esimerkkejä erilaisista viestintäkoulutuksista ja viestinnän ammattilaisten täydennyskoulutuksista:
- Sidosryhmäviestintä (esim. sijoittajaviestintä)
- Yhteiskunta- ja sidosryhmäsuhteiden hoitaminen
- Sisällöntuotanto ja muu markkinoinnin tuki
- PR-toiminta
- Vaikuttava viestintä
- Viestinnän tehokkuuden mittaaminen
- Tekstintuottamiseen keskittyvät koulutukset ja erilaisten tekstilajien hallinta
- Eri roolien ja työtehtävien tarpeisiin tarkoitetut viestintäkoulutukset: esimiehille, asiantuntijoille ja viestinnän ammattilaisille suunnatut viestintäkoulutukse
- Sisäinen kriisiviestint
- Työyhteisöviestintä
- Viestintästrategian laatiminen
Lähteet: Viestijät.fi; Yrityksen viestintä (Kortetjärvi-Nurmi, Kuronen & Ollikainen)