Esihenkilökoulutus
Valmennus kasvattaa esimiehen itsetuntemusta ja lisää ymmärrystä oman käyttäytymisen vaikutuksesta alaisiin, motivaatioon ja innostukseen. Valmennus selkiyttää osallistujan omaa esihenkilöroolia, omia vahvuuksia ja kehittämistehtäviä oman työtehtävän näkökulmasta. Valmennuksessa opetellaan, kuinka rakennetaan luottamusta eri tyyppisten ihmisten kanssa ja kuinka ratkaistaan haastavia vuorovaikutustilanteita. Lähiesihenkilövalmennus kirkastaa ymmärrystä erinomaisen esihenkilötyön tunnusmerkeistä, toimivan palveluprosessin tuottamisen kriittisistä menestystekijöistä ja muutostilanteiden johtamisesta.
Koulutuksen sisältö
Orientaatiojakso
- Työelämä muutoksessa, megatrendit
- Esimiehenä toimiminen ja itsetuntemus
- Muutoksen johtamisen lähtökohdat, palveleva johtaminen
Liiketoimintaosaaminen
- Liiketoimintaympäristö, strategia ja brändi
- Palvelun kehittäminen ja jatkuvan parantamisen periaate
- Kehittämiseen innostamisen taito
- Esihenkilötyö ja toiminnan tuloksellisuus, esimiehen taloustaidot
- Kannattavuus, budjetointi, talouden tunnusluvut ja mittarit
- Kehittämissuunnitelma: hanke- ja toteutussuunnitelma
Henkilöstöjohtaminen
- Perehdyttäminen ja perehdyttämisen arviointi
- Työ- ja palvelusuhteita koskeva lainsäädäntö, työsuojeluun ja työterveyshuoltoon liittyvä lainsäädäntö sekä työhyvinvoinnin varmistamisen käytännöt, yhteistoimintaan liittyvät käytännöt
- Palkkauksen periaatteet ja palkitseminen
Ihmistuntemuksen merkitys esihenkilötyössä
- Omat vahvuudet ja kehittämiskohteet esimiehenä
- Esimiehen vuorovaikutustaidot, erilaiset ihmistyypit ja oman käyttäytymisen mukauttaminen
- Motivaatio, sitoutuminen ja työhyvinvointi
- Esimiehen haastavat tilanteet ja työyhteisöjen ongelmatilanteet
Valmentava johtaminen ja esimiehen ratkaisukeskeiset menetelmät
- Valmentavan johtamisen taidot
- Esimiehen viestinnälliset taidot ja ratkaisukeskeinen viestintä
- Kannustaminen, puuttuminen ja palautteen antaminen
Suunnitelmallisuus ja suorituksen johtaminen
- Säännöllinen vuoropuhelu esimiehen ja työntekijöiden välillä
- Rakentava palautekulttuuri ja myönteisen palautteen merkitys
- Tehokkaat palaverikäytänteet, suorituksen johtaminen, tavoitteiden asettaminen ja tavoitteiden saavuttamisen seuraaminen
- Osaamisen johtaminen, osaamistarpeiden ennakointi
- Työryhmien johtaminen
Esihenkilö asiakastyön johtajana, esihenkilö laadunvarmistajana
- Kriittiset menestystekijät ja palveluprosessi
- Palvelulupaus ja palveluasenne
- Erinomaisen asiakaspalvelijan tunnusmerkit
- Ammatillinen vuorovaikutus ja asiakaspalvelijan viestinnälliset taidot
- Haastavat asiakastilanteet.
- Reklamaatioiden hoitaminen osana esimiehen työtä
Laadunjohtaminen, lainsäädännön vaatimukset ja prosessit kunnossa
- Laadun johtaminen
- Toiminta ja lainsäädännön vaatimukset
- Riskien hallinta
Kehittämissuunnitelmat
- Kehittämissuunnitelmien läpikäyminen ja koulutuksen päätös
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Esihenkilökoulutus, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Valmennuksen kohderyhmänä ovat esihenkilötyössä toimivat esimiehet.
Aikataulu
Koulutukseen sisältyy 12 lähipäivää.
Koulutuspaikka
Valmennuksessa hyödynnetään verkko-oppimisympäristöä.
Kouluttaja
Katriina Hälikkä, Johdon työnohjaaja,HHJ-tutkinto, henkilöstöjohtaminen, valmentava johtajuus, HTM
Merja Talkio-Vilanen MBA, HHJ-tutkinto, johdon valmentaja, strategiatyö/johtaminen, ammatillinen opettaja
Tuula Savolainen, Työnohjaaja STOry, työyhteisösovittelija, ammat.opettaja, Arvostava™ esihenkilövalmentaja
Pauliina Vallin, YTM työnohjaaja, Business coach, valmentava johtajuus, työyhteisö- ja esihenkilövalmentaja
Kustannukset
Tiedustele lisää hinnasta. Voit myös kysyä mahdollisuutta oppisopimukseen, joka on osallistujalle maksuton.
Ota yhteyttä
Luotain Consulting Oy – henkilöstön kehittämisen aito kumppani jo vuodesta 2007
Luotain tuottaa työnohjaus-, valmennus- ja koulutuspalveluita koko Suomen alueella suurille ja pienille yrityksille, valtiolle ja kunnille/kaupungeille. Valmentajat ovat henkilöstön- ja johdon kehittämisen konkareita. Luotaimen palveluissa pureudutaan oikeisiin asioihin yhdessä ja kehitytään tavalla, joka vie yksilöä, työyhteisöä ja organisaatiota konkreettisesti eteenpäin....
Lue lisää kouluttajasta Luotain Consulting Oy ja katso koulutustarjonta täältä
Arvioinnit
Keskiarvo: 4,9
Kaikki käsitellyt aiheet ovat olleet ns. aina ajankohtaisia, asioita joita todella tarvitset työssäsi lähiesimiehenä. Kaikkia asioita ei tietenkään päivittäin mutta koska asiaa ...
Tykkäsin vuorovaikutuksesta ja keskustelusta sekä muilta esimiehiltä saadusta tuesta omaan työhön. Lisäksi sain paljon uutta tietoa ja keinoja, kuinka käytännön esimiestyössä vo...
Tykkäsin käytännön ongelmien ratkomisesta. Oli hyvä kuulla mielipiteitä haastaviin tilanteisiin henkilökunnan ja esimiehen välillä, ja saada työkaluja kuinka näissä toimitaan.