Traumainformoitu lähestymistapa kohtaamistyössä
Varmuutta traumakokemusten huomioimiseen vuorovaikutuksessa
Psykologisesti turvallisen ilmapiirin luominen ja kannattelu tukee toimivaa työskentelyä haasteellisissakin tilanteissa ja ennaltaehkäisee turvatonta triggeröitymistä.
Coachit, valmentajat, hyvinvointi- ja kauneusalan ammattilaiset, tiiminvetäjät ja esihenkilöt kohtaavat työssään traumaoireita ja ihmisten traumakokemuksia. Erilaiset triggeröitymiset seurauksineen ovat tuttuja kaikissa työyhteisöissä.
Kaikilla ihmisillä on menneisyydessään jonkintasoisia traumoja ja traumaattisia kokemuksia. Erilaisten rajoittavien uskomuksien, pelkotilojen ja riippuvuuksien taustalla usein on jokin tällainen kokemus.
Miten toimia eettisesti ja turvallisesti?
Eettisen, turvallisen ja tehokkaan vuorovaikutuksen kannalta on tärkeää, että meillä on perustiedot ja -taidot traumainformoidusta lähestymistavasta.
Näin voimme huomioida asiakkaamme ja kollegamme kokemukset sekä tarpeet paremmin, ja huolehtia siitä, että hän saa tarvittaessa oikeanlaista tukea ja apua.
✅ Koetko epävarmuutta, kun asiakkaasi kertovat sinulle menneisyyden rankoista kokemuksista - kuinka toimia tilanteessa oikein?
✅ Tai pelkäätkö, että työskentelyn aikana nousee esiin piilossa olleita traumoja, joihin et ehkä osaa reagoida oikein?
✅ Haluatko ymmärtää traumakokemuksia paremmin, ja tuntea olosi varmaksi keskustellessasi traumoista asiakkaan kanssa: mitä voit tehdä, mitä ei kannata tehdä ja milloin ohjata asiakas eteenpäin ko. alan asiantuntijalle?
Tässä koulutuksessa opit traumainformoidun lähestymistavan perusteet, ja pystyt huomioimaan ihmisten erilaiset kokemustaustat turvallisella tavalla.
Koulutus on suunniteltu valmentajille, coacheille, ohjaajille, esihenkilöille, hyvinvointi- ja kauneusalan sekä vuorovaikutustyön ammattilaisille, jotka haluavat päivittää osaamistaan sensitiivisellä kohtaamisen taidolla ja traumainformoidulla lähestymistavalla.
Koulutuksen kesto on 3,5h ja pidämme sen aikana pari lyhyttä taukoa.
Koulutuksen sisältö:
- Mikä on trauma ja erilaiset traumatyypit
- Trauman syntyprosessi ja uudelleenaktivoituminen
- Trauman huomiointi valmennus- ja coaching-työskentelyssä
- Asiakkaan suojautumis- ja selviytymiskeinot, turvan luominen ja voimavarat
- Eettinen työskentely ja oman osaamisen rajat
- Oma suojautuminen ja palautuminen
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Traumainformoitu lähestymistapa kohtaamistyössä, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Kohderyhmä
Koulutus on suunniteltu valmentajille, coacheille, ohjaajille, esihenkilöille, hyvinvointi- ja kauneusalan sekä vuorovaikutustyön ammattilaisille, jotka haluavat päivittää osaamistaan sensitiivisellä kohtaamisen taidolla ja traumainformoidulla lähestymistavalla.
Aikataulu
klo 12.30 - 16.00
Koulutuspaikka
Reaaliaikainen verkkokoulutus.
Kouluttaja
Leena Pakonen on kauppatieteiden maisteri ja opiskellut useita mentaali- ja hyvinvointivalmennuksen valmentajakoulutuksia. Hän on toiminut asiantuntijatiimien esihenkilönä kansainvälisissä konserneissa yli 10 vuotta, ja mentaalivalmentajana sekä valmentajien kouluttajana myös reippaat 10 vuotta. Leena on vetänyt mm. 30 Rentoutusvalmentaja-koulutusta vuodesta 2018 alkaen. Yhdistettynä tämä kokemus tarjoaa vahvan osaamisen modernin työelämän haasteiden kampittamiseen.
Kustannukset
Koulutuksen hinta on 118€ (sis alv) / henkilö. Hintaan sisältyy reaaliaikainen verkkokoulutussessio ja jälkikäteen toimitettava tallenne luentomateriaaleineen. Tallenne on katsottavissa 6kk ajan.
Koulutus maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä maksukortilla tai Klarna-maksupalvelulla. Jos tarvitset laskun / verkkolaskun yrityksellesi tai työnantajallesi, voit varata paikan lähettämällä laskutustiedot sähköpostitse.
Haluatko tilata koulutuksen tilausryhmälle? Pyydä tarjous yhteydenottolomakkeella.
Ota yhteyttä
Arvioinnit
Keskiarvo: 4,9
Todella selkeä ja johdonmukainen koulutus. Helppo seurata. Hyvät lähdemateriaalit. Selkeitä käytännön vinkkejä. Hienoa saada tallenne ja materiaalit. Hyvä, että esille tuli myös...
Aivan ihana, tuttua asiaa, mutta uuttakin mukana.
Koulutus oli tiivis, asiaa sisältävä kokonaisuus ja olisi tarpeellinen asiakaspalvelutyöhön monellekin alalle.
Se antoi hyviä eväitä, suhteuttamaan ihmisten reagointia ja syitä...