Täydennyskoulutusta pankkitoimihenkilölle

Täydennyskoulutusta pankkitoimihenkilölle, Uraopas

Pankkitoimihenkilö palvelee pankin asiakkaita pankkikonttorin tiskillä. Pankkitoimihenkilö hoitaa esimerkiksi tilien avaamiset, panot, nostot, maksut sekä arvopaperi- ja luottoasiat. Työ on asiakaspalvelutyötä, johon sisältyy asiakkaiden neuvontaa. Pankkineuvojan toimenkuva on laajentumassa erilaisten palveluvaihtoehtojen esittelemiseen.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi pankkitoimihenkilölle

Pankkitoimihenkilön toiminta perustuu pankkikohtaisiin yleisohjeisiin, joiden noudattaminen edellyttää huolellisuutta ja tarkkuutta. Omaa työskentelytapaasi voit kehittää henkilökohtaisen tehokkuuden koulutuksissa. Työsi saattaa olla hektistä, jos asiakkaita on jonossa paljon. Pärjätäksesi paremmin nopeasti muuttuvissa tilanteissa, voit napata vinkit ajanhallinnan ja stressinhallinnan täydennyskoulutuksista.

Kenties haaveilet etenemisestä henkilökohtaiseksi sijoitusneuvojaksi? Opiskele sijoitustoimintaa alan täydennyskoulutuksissa. Esimiesasemaan siirtymisestä kiinnostuneet voivat valmistautua tulevaan esimiestyön täydennyskoulutuksissa. Koulutuksista on apua myös juuri esimiesrooliin siirtyneille.

Menestyksestä haaveilevan pankkitoimihenkilön kannattaa pitää liiketoimintaosaamisensa tikissä, sillä loistaville liiketoimintataidoille on kysyntää tulevaisuudessakin. Liiketoiminnan koulutuksia löytyy joka lähtöön laajemmista tutkinnoista tiiviimpiin täsmäkursseihin. Valitse omasi!

Täydennyskoulutusta pankkitoimihenkilölle, Uraopas

Pankkitoimihenkilö taitaa asiakaspalvelun ja tietotekniikan

Konttorin tiskillä pankkitoimihenkilö tapaa paljon erilaisia ihmisiä, joten toimeen tuleminen monenlaisten persoonien kanssa on tärkeää. Pankkitoimihenkilön paras valttikortti onkin hänen oma luonteensa. Kehity supliikiksi asiakaspalvelun, vuorovaikutuksen ja esiintymistaitojen koulutuksissa.

Olet puhelimitse yhteydessä toisiin konttoreihin ja IT-tukeen. Puhelinmyynnin koulutuksissa opit hyväksi puhelimessa, jolloin haastavienkin ATK-ongelmien selvittäminen käy käden käänteessä. Finanssiala kansainvälistyy jatkuvasti ja erityisesti kielitaito korostuu rekrytoinnissa. Kielikursseja löytyy monista kielistä työelämän tarpeisiin.

Pankkitoimihenkilö tarvitsee hyviä tietotekniikan käyttötaitoja käsitellessään lomakkeita ja esitteitä. Kenties haluat tutustua tarkemmin uusimpaan Windows-versioon? Tarjolla on koulutuksia Microsoft Officen työkaluihin, kuten Excelin, Wordin ja PowerPointin hallintaan. Tehosta työskentelytapojasi tutustumalla käteviin ryhmätyökaluihin ja sähköpostipalveluihin pilvessä. Myös tietokoneen ajokortti on mahdollista suorittaa eri vaativuusasteilla.

Pohdi, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista. Antaako saamasi palaute ideoita täydennyskouluttautumiseen?

Tulevaisuuden näkymät

Finanssialan suurimpia työllistäjiä ovat pankit ja vakuutusyhtiöt. Finanssialan ammattilaisia siirtyy eläkkeelle lähitulevaisuudessa, joten heidän tilalleen tarvitaan uusia työntekijöitä. Jatkokoulutusmahdollisuudet ovat hyvät, sillä finanssiala tarjoaa sisäistä koulutusta ja urapolkumahdollisuuksia alalla työskenteleville. Tulevaisuudessa on kysyntää työntekijöille, joilta löytyy asiakaspalvelutaitoja, kykyä kansainvälisiin tehtäviin, liiketoimintaosaamista ja teknologiaosaamista.

Liittyvät ammatit: talousasiantuntija

Lähteet: ammattinetti.fi

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: