Laatu- ja kehityspäällikkökoulutus, EOQ
Laatu- ja kehityspäällikkökoulutuksessa kehityt laadun ja kehittämisen asiantuntijaksi ja kouluttajaksi organisaatiossasi. Olitpa sitten laatu- ja kehitystehtävissä juuri aloittanut tai jo pidempään työskennellyt ja uusinta osaamista kaipaava, tämä koulutus on sinulle!
Koulutuksen sisältö vastaa European Organisation for Quality (EOQ) vaatimuksia, ja koulutuksen jälkeen voit suorittaa erillisen kokeen, jonka läpäisy oikeuttaa hakemaan EOQ:n Quality Manager -henkilösertifikaattia. Sertifikaatti on vahva osoitus haltijansa ammatillisesta pätevyydestä ja se on laajasti tunnettu koko Euroopassa.
Koulutuksen EFQM-osuus vastaa EFQM-mallin perusteet -koulutusta, joten saat koulutuksen päätteeksi todistuksen myös siitä.
Koulutuksen hyödyt:
- Saat kokonaiskuvan laadun ja toiminnan kehittämisen menetelmistä ja työkaluista sekä niiden soveltamisesta käytäntöön
- Opit uudistamaan organisaation toimintatapoja
- Opit yhdistämään ja integroimaan johtamisen eri standardeja sekä muita sisäisiä ja ulkoisia johtamismalleja, kuten EFQM-mallia
- Opit toimimaan sisäisenä laadun ja kehittämisen asiantuntijana kaikille organisaation tasoille sekä kouluttamaan laatujohtamiseen ja muihin johtamisjärjestelmiin liittyviä asioita'
"Valmennus oli kokonaisvaltainen ja antoi hyvän kuvan laadunhallinnasta ja -johtamisesta. Sisällössä oli sopivasti kaikkea ja se antoi aiheita, joihin on helppo perehtyä tarkemmin."
Ohjelma koostuu kuudesta lähi-/etäopetusjaksosta, ennakkotehtävästä sekä jaksojen välissä tehtävistä välitehtävistä. Koulutuksen EFQM -osuus vastaa EFQM-mallin perusteet -koulutusta, joten osallistuja saa koulutuksen päätteeksi kaksi todistusta (todistuksen Laatu- ja kehityspäällikkökoulutuksesta ja EFQM-mallin perusteet -koulutuksesta).
Seuraavat toteutukset
Sisältö
Kohderyhmä
Koulutus sopii sekä tuleville ja aloitteleville että jo pidempään laatu- ja kehitystehtävissä työskennelleille, jotka tarvitsevat uusinta osaamista ja laaja-alaisesti haltuunsa laatutyön ulottuvuudet.
Koulutus antaa sinulle hyvän osaamisen siihen, miten organisaation toiminnan ja sen eri osa-alueiden laatua voidaan kehittää, kun tavoitteena on aikaansaada parempi tulos.
Laatu -ja kehityspäällikkökoulutus järjestetään myös tarpeen mukaan räätälöitynä yhdelle organisaatiolle tai esimerkiksi saman verkoston useammalle yritykselle, pyydä tarjous!
Koulutusryhmän koko on enintään 20 henkilöä, jotta sisältöä voidaan painottaa osallistujien tarpeiden mukaisesti.
1. jakso: Johda laadun tuottamista
- Ennakkotehtävä
- Organisaatio, laatujohtaminen ja laadun prosessit
- Strateginen johtaminen ja toiminnan suunnittelu
- Riskienhallinta
- ISO-standardit, auditointiprosessi ja johdon katselmointi johtamisen ja oppimisen välineenä
- Etäopiskelu (8 h)
2. jakso: Kokonaisvaltainen organisaation arviointi ja asiakaslähtöiset prosessit
- EFQM-mallin perusteet
- Asiakastarpeista prosessien, palveluiden ja tuotteiden suunnitteluun
- Asiakasajattelu laadun ytimessä
- Etäopiskelu (10 h)
3. jakso: Laadun toteuttamisen ja seurannan välineet
- Prosessien suorituskyvyn mittaaminen
- Arvovirtakuvaus ja muut lean -työkalut
- Prosessien johtaminen
- Laadunhallinta ja systemaattinen havainnointi
- Johtopäätösten tekeminen numerodatasta
- Etäopiskelu (12 h)
4. jakso: Vaikuttava kehittämiskulttuuri
- Asiakastyytyväisyyden ja -kokemuksen mittaus
- Vuorovaikutustaidot osana ammattitaitoa
- Organisaatio- ja laatukulttuuri sekä jatkuva parantaminen
- Laatupäällikön rooli osaamisen kehittämisessä
- Muutosjohtaminen
- Etäopiskelu
5. jakso: Ihmiset jatkuvan parantamisen toteuttajina
- Ongelmanratkaisun ja jatkuvan parantamisen menetelmät osa 1
- Ihmisten johtaminen ja erilaisuus voimavarana
- Motivaatiotekijät ja ryhmädynamiikka
- Vuorovaikutustyylit
- Etäopiskelu
6. jakso: Tuloksellinen kehittäminen
- Ongelmanratkaisun ja jatkuvan parantamisen menetelmät
- Päätöksenteko ja kehittämistoimenpiteiden tuloksellisuus
- Laatupäällikön ammatillisuuden osoittaminen ja jatkuva kehittyminen
- Stressi haastaa laadullisen ajattelun – luovuus liikkeelle
- Kertaus
Jokaisen jakson välillä tehdään erilaisia välitehtäviä, jotka vahvistavat lähijaksolla opittua tai ennakoivat seuraavan jakson sisältöä. Kokonaistuntimäärä 160 h.
Palautteita
"Paras koulutus ikinä! Olen kasvanut todella paljon ammattilaisena. Perspektiivini asioihin on laajentunut ja monipuolistunut. Olen saanut perehtyä kokonaisuuksiin, mutta myös saanut aivan käytännön työkaluja. Suosittelen antaumuksella kaikille kiinnostuneille!"
"Paljon oli hyviä, suoraan käytäntöön vietäviä asioita, sitten oli vain otsikkotasolla olleita ja niin on mielestäni hyvä. Laatu on laaja käsite, on parempi syventyä joihinkin olennaisempiin asiakokonaisuuksiin tarkemmin kuin kaikkiin vain pintatasolla ja tätä kannattaa miettiä jatkossakin enemmän, erityisesti mittauksesta olisi saanut ihan loistavia käytännön esimerkkejä, joiden kautta mittausta olisi voitu tehdä."
"Valmennus oli todella kattava ja mielestäni oli hyvä, että meitä oli useilta eri aloilta, jolloin saatiin erilaisia näkemyksiä eikä ryhmä ollut homogeeninen. Kouluttajat olivat ammattitaitoisia ja kiinnostavia."
"Erinomainen kokonaisuus, varsinkin kun laatuasiat ovat uusia. Asiat opetettiin todella hyvin, luokassa oli mukava, luonteva ja avoin ilmapiiri jossa pystyi esittämään "tyhmiäkin" kysymyksiä."
Kustannukset
5880 EUR
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Myöhemmin kuin 14 vrk ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osuuden koulutuksen hinnasta. Jos varattu paikka jätetään peruuttamatta, veloitamme koko hinnan. Jos olet estynyt osallistumasta, organisaatiosi voi vaihtaa osallistujaa kuluitta ilmoittamalla siitä Excellence Finlandille ennen koulutuksen alkua.
Koulutuksen aikataulu
Kevät 2024
1.jakso
- 19.3. klo 9.00 – 17.00 (lähi)
- 20.3. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
- 3.4. klo 12.45 – 16.30 (etä)
- 4.4. klo 8.30 – 12.00 (etä)
2.jakso
- 16.4. klo 12.45 – 16.30 (etä)
- 17.4. klo 8.30 – 12.00 (etä)
- 3.5. klo 8.30 – 16.30 (etä)
3.jakso
- 21.5. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
- 22.5. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
4.jakso
- 29.5. klo 12.45 – 16.30 (etä)
- 30.5. klo 8.30 – 12.00 (etä)
- 13.6. klo 12.45 – 16.30 (etä)
- 14.6. klo 8.30 – 16.30 (etä)
5.jakso
- 27.8. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
- 28.8. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
6.jakso
- 17.9. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
- 18.9 klo 8.30 – 15.30 (lähi)
Syksy 2024
1.jakso
- 1.10. klo 9.00 – 17.00 (lähi)
- 2.10. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
- 24.10. klo 12.45 – 16.30 (etä)
- 25.10. klo 8.30 – 12.00 (etä)
2.jakso
- 6.11. klo 12.45 – 16.30 (etä)
- 7.11. klo 8.30 – 12.00 (etä)
- 21.11. klo 8.30 – 16.30 (etä)
3.jakso
- 10.12. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
- 11.12. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
4.jakso
- 15.1. klo 12.45 – 16.30 (etä)
- 16.1. klo 8.30 – 12.00 (etä)
- 30.1. klo 12.45 – 16.30 (etä)
- 31.1. klo 8.30 – 16.30 (etä)
5.jakso
- 12.2. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
- 13.2. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
6.jakso
- 4.3. klo 8.30 – 16.30 (lähi)
- 5.3 klo 8.30 – 15.30 (lähi)
Koulutuspaikka
Excellence Finlandin etäyhteydellä järjestettävät koulutukset toteutetaan osallistujille maksuttomilla ohjelmilla (Teams, Zoom). Osallistujat saavat tiedon käytettävästä ohjelmasta sekä linkin koulutukseen tervetuloviestin yhteydessä.
Lähikoulutukset järjestämme Excellence Finlandin tiloissa:
Excellence Finland
Keilaranta 8
02150 Espoo
Kouluttaja
Petri Lehtipuu, vanhempi asiantuntija
Niina Suuronen, laadun ja yritysvastuun asiantuntija
Jaakko Laurikainen, Dipl. Ins., eMBA
Mira Kivistö, Senior Consultant
Ina Virkki-Ukeleghe, puheviestinnän valmentaja, johtajien ja esihenkilöiden työnohjaaja
Marjo-Riitta Ristikangas, Managing Director & Executive Coach
Päivi Heikinheimo, KTM, Liikkeenjohdon konsultti
Pirjo Ahonen, valmentaja
Yhteydenottopyyntö
Excellence Finland Facebookissa
Arvioinnit
Keskiarvo: 5
Kouluttajat ovat innostavia ja asiantuntevia ja käytännön esimerkkien kautta saa tarttumapintaa tosielämään.
Laatukeskuksen ja koulutuksen ilmapiiri aina hyvä ja koulutuskokonaisuus oli hyvä ja tasapainoinen.
Excellence Finland auttaa organisaatiotanne kehittymisen polulla – aina erinomaisuuteen asti
Vain toimintaa jatkuvasti kehittämällä voi parantaa kilpailukykyä ja tuloksia kestävästi. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus varmistetaan tasalaatuisilla ja toimivilla prosesseilla. Sujuva toiminta motivoi myös työntekijöitä. Excellence Finland on mukana organisaatioiden toiminnan ja johtamisen laadun jatkuvassa kehittämisessä. Excellence Finlandin sydämessä on voittoa tavoittelematon yhdistys,...
Lue lisää kouluttajasta Excellence Finland ja katso koulutustarjonta täältä