Käyttäjäkokemus, käytettävyys ja käyttöliittymäsuunnittelu – Figma
Paranna käyttäjäkokemusta digitaalisissa toteutuksissa Figma mahdollistaa erilaisten käyttöliittymien ja käyttäjäkokemuksien suunnittelun nopeasti ja vaivattomasti. Figma mahdollistaa saumattoman työryhmä työskentelyn ja suunnitelmien toteuttamisen suoraan selaimessa. Kurssilla opiskellaan Figma ohjelmiston lisäksi käytettävyyden suunnittelua toteutuksille, sekä hyvän käyttäjäkokemuksen toteuttamista huomioiden myös nykyaikaisten toteutusten saavutettavuus vaatimukset.
UX eli User Experience, käyttäjäkokemus, on erittäin tärkeä osa-alue kaikissa digitaalisissa toteutuksissa, jokaisen digitaalisten tuotteiden parissa työskentelevälle hyvän käyttäjäkokemuksen luomisen hallitseminen on erittäin tärkeää.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Käyttäjäkokemus, käytettävyys ja käyttöliittymäsuunnittelu – Figma, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Kohderyhmä
Kurssi soveltuu kaikille verkkosivuja ja/tai käyttöliittymiä suunnitteleville.
Kouluttaja
Markku Hyttinen
Markku on kokenut digitaalisen grafiikan ammattilainen, yrittäjä sekä kouluttaja.
Kustannukset
Hinta:1290 €
Yhteydenottopyyntö
Kaikki Adobe-monimediaosaaminen sekä Microsoft-teknologioiden koulutukset samasta osoitteesta
Corellia on julkaisu-, viestintä-, ja markkinointityötä tekevien sekä ICT-asiantuntijoiden ja raportoinnin ammattilaisten koulutus-, konsultointi- ja avunantokumppani. Corellia on Microsoftin ja Adoben tuotteiden sekä teknologioiden koulutuskumppani kaiken kokoisille yrityksille. Lisäksi Corellia auttaa asiakkaita WordPressin, web-suunnittelun ja tekniikoiden, videon ja animaation, digimarkkinoinnin...
Lue lisää kouluttajasta Corellia Helsinki Oy ja katso koulutustarjonta täältä
Kurssin sisältö
- Käyttöliittymään tutustuminen
- Frame näkymät
- Elementtien asetukset ja graafinen muokkaaminen
- Layout asettelujen toteuttaminen
- Tekstikenttien luominen ja asetukset
- Assettien (kuvat ja videot) lataaminen ja hyödyntäminen
- Libraries toiminnallisuus sekä työryhmä työskentelyn mahdollistaminen
- Komponentit (kuten painikkeet) toteuttaminen ja hyödyntäminen
- Interaktiivisuuden toteuttaminen (Prototype tila)
- Animaatioiden toteuttaminen
- Julkaisu ja testaamisen asetukset
- Plugin lisäosat aktivointi
- Widget lisäosat lisääminen toteutukseen
Käyttäjäkokemus, käytettävyys ja saavutettavuus suunnittelusta:
- Saavutettavuuden vaatimukset
- Käytettävyys-suunnittelu
- A/B testaaminen
- Profiloitu käyttäjä
- Datan kerääminen ja hyödyntäminen
- Vuokaavio ja Rautalanka kuvat
- Resoluutiot ja kuvasuhteet
- Miten luoda toimiva ja selkeä navigaatio
- Miten huomioida värisokeus
- Fontit, tyylit sekä koot