Jarkko Nordlund
Jarkko Nordlund (41, KTM) on innostava työnarkomaani, jonka intohimona on viihde sen aidossa merkityksessä: tuottaa huvia ja mielihyvää meille kaikille suomalaisille, yksittäisestä ihmisestä valtaviin massoihin. Hänen ympärilleen voisi perustaa liikkuvan tuulipuiston, sillä ilma ei seiso siellä mihin Nordlund menee. Pistä siis tiiliskivi taskuusi, ihmettele, havainnoi ja opi Suomen energisimmän viihdealan huippuvaikuttajan näkemyksistä.
Jarkko aloitti työuransa kansainvälisen televisiotoiminnan parissa kaksi vuosikymmentä sitten lanseeraamalla satelliittioperaattori Canal Digitalia pohjoismaihin. Sieltä hän siirtyi Canal+:n toimitusjohtajaksi tuomaan maksutelevisioyhtiön Suomeen, mahdollistamaan satelliittijakelusta siirtymisen kansalliseen antenniverkkoon sekä tekemään suomalaista televisiohistoriaa neuvottelemalla mm. Suomen kansallisjalokiven, eli jääkiekon SM-liigan ensimmäistä kertaa maksukanaville. Canal+ vuosien jälkeen Nordlund siirtyi Viasat Finlandin toimitusjohtajaksi, jossa Nordlundin tehtävänä oli uudelleen-lanseerata yhtiö Suomeen. Viasat keskittyi Nordlundin johdolla menestyksekkäästi televisioverkon digitalisoinnin kaupallistamiseen, levittäen digitalisoituvassa Suomessa Viasatin kansainvälisiä uusia maksusisältöjä maan joka niemeen ja notkelmaan.
**Maksutelevisiosta musiikkiin**
Kymmenen menestyksekkään maksutelevisiovuoden jälkeen Jarkko Nordlund ei luopunut kaukosäätimestä, vaan vaihtoi sujuvasti kanavaa, käänsi nupit kaakkoon ja siirtyi luotsaamaan Universal Music-yhtiötä kohden musiikkialan historian suurinta myräkkää. Maailman ja Suomen johtava musiikkialan yhtiö kun tarvitsi toimitusjohtajakseen viihdealan osaajan, jolla oli kokemusta sisällön digitalisoitumisen mukanaan tuomien mahdollisuuksien hyödyntämisestä sekä tilauspohjaisesta liiketoiminnasta.
Nordlundin johdolla Universal Music panosti fyysisen levymyynnin hiipuessa erityisen vahvasti digitaalisen musiikin markkinaosuuden kasvattamiseen sekä useisiin yritysjärjestelyihin, ostamalla mm. Johanna Kustannuksen, Love Recordsin, EMI Musicin sekä Poko Recordsin. Universal Music saavutti toimenpiteiden myötä koko alan markkinajohtajuuden niin Suomessa, kuin digitaalisuuden parissa vasta ensiaskeleitaan ottavissa Baltian maissa. Samalla Jarkko Nordlund tuli musiikkibisneksessä erityisen tunnetuksi aktiivisena kotimaisen sisällön sekä digitaalisuuden (Spotify, Youtube, sosiaaliset mediat jne) puolestapuhujana ja näiden kautta syntyvien mahdollisuuksien hyödyntäjänä.
**Musiikista Mainostelevisioon**
Vauhdikkaiden ja menestyksekkäiden musiikkialan vuosien jälkeen Nordlund siirtyi takaisin kaukosäätimen ääreen, luotsaamaan MTV:tä kohden televisioalan suurinta myräkkää – sekä liikkuvan kuvan että mediamarkkinan nopeaa digitaalista murrosta. Nordlund aloitti uudessa positiossa tammikuussa 2016 vaativana tehtävänään uudistaa perinteinen MTV täysin uudenlaiseksi moderniksi TV (Total Video) yhtiöksi. Tämä muutostyö on käynnistynyt vauhdilla ja on käynnissä juuri nyt!
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Jarkko Nordlund, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Seuraavat toteutukset
Ota yhteyttä
Speakersforum – puhuminen muuttaa maailmaa!
Speakersforum on Suomen johtava puhujatoimisto ja vaikuttavan puhujasisällön tuottamiseen erikoistunut yritys. Speakersforumin tarjonnasta löydät tapahtumaanne sopivat puhujat, juontajat ja valmentajat. Uskomme, että vaikuttava puhe jakaa tietoa, herättää uusia ajatuksia, synnyttää vuorovaikutusta ja sytyttää kipinän muutokseen. Ydinosaamistamme on tarjota tapahtumiin räätälöityä,...
Lue lisää kouluttajasta Speakersforum ja katso koulutustarjonta täältä