Etsi koulutusta 👉

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

Kauppakamarin Koulutus, paikassa Helsinki (+2 sijaintia)
Kesto
2 päivää
Hinta
790 - 819 EUR + alv 25,5 % (yht. 1 027,85 EUR, 991,45 EUR)
Seuraava toteutus
27 tammikuuta, 2025 (+5 toteutusta)
Toteutustapa
Lähiopetus, Etätoteutus
Kesto
2 päivää
Hinta
790 - 819 EUR + alv 25,5 % (yht. 1 027,85 EUR, 991,45 EUR)
Seuraava toteutus
27 tammikuuta, 2025 (+5 toteutusta)
Toteutustapa
Lähiopetus, Etätoteutus
alkaen 790 EUR + alv 25,5 % / osallistuja

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

Helsingin seudun kauppakamarin myyntikoulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi? Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen

  • ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
  • ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
  • osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
  • ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
  • sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
  • osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Kurssipalautetta

  • "Sain varmuutta työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten KAMien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen.

    Todella hyödyllinen koulutus ja kouluttajalla rautainen kokemus. Kaikki oli kohdillaan."

  • "On erikseen kehuttava kouluttajan asiantuntevuutta ja monipuolista kykyä soveltaa tietojaan ja taitojaan erilaisiin liiketoiminta-aloihin."

  • "Hyvä läpikäynti mitä Key Accountin hallinnointi käsittää ja mitä ei. Auttaa miettimään omaa asiakashallintaa ja sen jaottelua."

Seuraavat toteutukset

Tulossa 5 toteutusta

27 tammikuuta, 2025

  • Lähiopetus
  • Helsinki

27 tammikuuta, 2025

  • Etätoteutus
  • Verkossa

1 huhtikuuta, 2025

  • Lähiopetus
  • Turku

4 kesäkuuta, 2025

  • Lähiopetus
  • Helsinki

4 kesäkuuta, 2025

  • Etätoteutus
  • Verkossa

Aikataulu

1. päivä

8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala 

9.00 
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen

  • Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
  • Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
  • Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen

  • asiakkuuden elinkaari
  • myynnin volyymi
  • potentiaali
  • kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä

  • Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
  • Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit

  • Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
  • Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

2. päivä
8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala 

9.00               
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management

  • Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
  • Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät

  • Key Account – toiminnan tavoitteet
  • KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen

  • Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
  • Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
  • Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen

  • Avainasiakkuuden analysointi
  • Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
  • Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
  • Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
  • Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

16.00 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:  Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00. Lounas klo 12.-12.45

Kouluttaja

FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.

Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.

Kustannukset

Hinta: 1090 € + ALV 

Jäsenetuhinta: 790 € + ALV

Kauppakamarin Koulutus somessa

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Key Account Manager (KAM) -ajokortti®? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
Kauppakamarin Koulutus
Kalevankatu 12
00100 Helsinki

Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja

Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...

Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu