Ketterä markkinoille meno (Lean go-to-market)
Oletko laajentamassa liiketoimintaasi kansainvälisille markkinoille, tai olet vastuussa viennistä ja uusista markkinoista? Ketterä markkinoille meno -kurssi tarjoaa mahdollisuuden oppia uusia taitoja ja metodeja, jotka ovat mahdollistavat menestyksekkään kansainvälisen laajentumisen asiakas- ja markkinalähtöisesti sekä kustannustehokkaasti.
Ketterä markkinoille meno -kurssin hyötyjä ovat muun muassa systemaattinen, strateginen lähestymismalli uusien markkinoiden avaamiseen ja sen avulla kohdeasiakkaiden ja -markkinoiden parempi ymmärtäminen, uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistaminen ja kansainvälisen asiakaskunnan laajentaminen. Kurssilla keskitytään käytännön työkaluihin, jotka auttavat sinua navigoimaan monimutkaisilla kansainvälisillä markkinoilla menestyksekkäästi.
Koulutuksen sisältö
Koulutus sisältää kaksi 4h lähipäivää joiden välissä tehdään välitehtävä.
Koulutuksen aikana käsitellään mm. seuraavia aiheita:
- Miksi hakea kansainvälistä kasvua?
- Lean Startup -metodologia kansainvälisessä kontekstissa
- problem-solution fit
- product-market fit
- go-to-market fit - Uuden markkinan avaamisen tavoitteet
- Uuden markkinan avaamisen vaiheet
- Uusien markkinoiden analysointi ja kohderyhmien tunnistaminen
- Digitaaliset kanavat uusien markkinoiden avaamisessa
- Generatiivinen tekoäly uusien markkinoiden avaamisessa
- Kestävän kansainvälisen liiketoiminnan rakentaminen
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Ketterä markkinoille meno -kurssi tarjoaa erinomaisen tilaisuuden oppia ja päivittää tarvittavia taitoja ja valmiuksia menestyksekkääseen kansainväliseen laajentumiseen. Olitpa sitten pienyrittäjä, kasvuyrityksen johtaja tai kansainvälisestä liiketoiminnasta kiinnostunut ammattilainen, tämä kurssi auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi kansainvälisillä markkinoilla.
Aikataulu
11.3 & 18.3.2025. klo. 9–13
Koulutuspaikka
Koulutus toteutetaan lähikoulutuksena Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa Pasilan kampuksella osoitteessa Ratapihantie 13, Helsinki.
Kouluttaja
Tomi Rauste
Tomi Rauste on kokenut kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, kehittäjä ja konsultti. Monipuoliset työtehtävät Euroopassa, Aasiassa, Pohjois- ja Etelä-Amerikassa ovat mahdollistaneet hänelle aidosti globaalin näkemyksen, ymmärryksen eri liiketoimintakulttuureista sekä kokemuksen useista markkinoista ja toimialoista.
Tomilla on pitkä, yli 20 vuoden kokemus suomalaisten, erikokoisten kasvuyritysten kanssa toimimisesta. Tänä aikana hänelle on muodostunut selkeä näkemys tyypillisistä haasteista, joita suomalaiset yritykset kohtaavat kansainvälisessä kasvussaan. Hän on auttanut konsulttina kymmeniä suomalaisia yrityksiä kansainvälistymisessä, tuotteiden ja palveluiden kehityshankkeissa ja erityisesti niiden viemisessä kansainvälisille markkinoille. Tomi johti 4 vuotta Business Finlandin toimintaa Pohjois- ja Etelä-Amerikassa.
Tomin laajaan työkalupakkiin kuuluu ketterä liiketoiminnan eri osa-alueiden kehittäminen - kasvustrategia, palvelu/tuotekehitys ja kansainvälisen kasvun rakentaminen lean -metodien avulla. Tomi tuntee suomalaisen innovaatioekosysteemin ja julkiset rahoituskanavat erinomaisesti.
Kustannukset
490 eur + alv 25,5% = 614,95 €
Kysy myös yrityksellesi räätälöityä toteutusta!
Ota yhteyttä
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu – Haaga-Helia for Business
Haluatko kehittyä oman alasi ammattilaiseksi? Haaga-Helia for Business tukee yksilöiden, yritysten ja yhteisöjen osaamisen ja toiminnan kehittämistä. Haaga-Helia for Business on monipuolinen kumppani asiantuntijoille ja esimiehille, jotka haluavat laajentaa ammatillista osaamistaan ja löytää uusia näkökulmia työuralleen. Yrityksen suurin pääoma on...