Vastuullisuus osana liiketoimintastrategiaa
Vastuullisuus on kestävän liiketoiminnan elinehto. Vastuullisuuden huomioiminen lisää liiketoimintamahdollisuuksia, pienentää riskejä, parantaa työntekijöiden sitoutumista ja saatavuutta sekä vahvistaa mainetta. Vastuullisilla toimintatavoilla tuetaan kestävän kehityksen tavoitteita ja vahvistetaan tulevaisuuden toimintaedellytyksiä.
Koulutuksen hyödyt
- Saat perusymmärryksen vastuullisuuden merkityksestä nykyaikaisessa liiketoimintaympäristössä
- Saat valmiuksia johtaa ja kehittää vastuullisuutta omassa organisaatiossaan.
- Perehdyt ajankohtaisiin tietoihin vastuullisuusraportoinnin regulaatioista ja parhaista käytännöistä
- Saat ymmärryksen kestävyysraportointidirektiiviin (CSRD) vaikutuksista ja raportointivaatimuksista
Koulutus on myös erinomainen tilaisuus verkostoitua muiden vastuullisuudesta kiinnostuneiden laatu- ja kehittämisrooleissa toimivien kanssa ja vaihtaa tietoja ja kokemuksia vastuullisuuden edistämiseksi.
Koulutus sopii erinomaisesti kehittämis- ja laadunhallintatehtävissä toimiville sekä kaikille vastuullisuuden edistämisestä omassa organisaatiossaan kiinnostuneille.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Vastuullisuus osana liiketoimintastrategiaa, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Sisältö
Aamupäivä 1: Vastuullisuuden johtaminen ja kehittäminen
Ensimmäisen aamupäivän aikana keskitytään kestävän kehityksen periaatteisiin, yritysten ja organisaatioiden vastuullisuuden merkitykseen käytännössä sekä siihen, miten kestävän kehityksen ja vastuullisuuden teemoja voidaan edistää ja johtaa tehokkaasti.
- mistä on kyse kestävässä kehityksessä
- mitä yritysten ja organisaatioiden vastuullisuus käytännössä tarkoittaa
- miten kestävän kehityksen ja vastuullisuuden teemoja edistetään ja johdetaan
Aamupäivä 2: Vastuullisuusraportointi ja regulaatiot
Toisen aamupäivän fokus on vastuullisuusraportoinnissa ja siihen liittyvässä lainsäädännössä sekä viitekehyksissä. Keskustelemme tämänhetkisen toimintaympäristön tilanteesta ja tulevaisuuden näkymistä. Osallistujille annetaan valmiudet ymmärtää raportointivaatimuksia (mm. CSRD) ja -käytäntöjä sekä käydään läpi, kuinka vastuullisuusraportointia voidaan hyödyntää strategisena työkaluna organisaation vastuullisuustavoitteiden saavuttamiseksi.
- millaista regulaatiota vastuullisuuteen liittyy nyt ja tulevaisuudessa
- kestävyys- ja vastuullisuusraportointi vuonna 2024
- miksi hankintaketjun tunteminen on tärkeää ja miten sitä hallitaan johdonmukaisesti
Kustannukset
600 EUR
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Myöhemmin kuin 14 vrk ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osuuden koulutuksen hinnasta. Jos varattu paikka jätetään peruuttamatta, veloitamme koko hinnan. Jos olet estynyt osallistumasta, organisaatiosi voi vaihtaa osallistujaa kuluitta ilmoittamalla siitä Excellence Finlandille ennen koulutuksen alkua.
Koulutuksen aikataulu
Kesto 2 pv | 9.00–12.00
24. ja 31.10.2024
Koulutuspaikka
Excellence Finlandin etäyhteydellä järjestettävät koulutukset toteutetaan osallistujille maksuttomilla ohjelmilla (Teams, Zoom). Osallistujat saavat tiedon käytettävästä ohjelmasta sekä linkin koulutukseen tervetuloviestin yhteydessä.
Kouluttaja
Riikka Rantakari on vuonna 2010 perustetun kestävään kehitykseen ja vastuulliseen liiketoimintaan erikoistuneen asiantuntijayrityksen FitComm Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja. FitComm toimii Excellence Finlandin asiantuntijakumppanina vastuullisuusteemoissa.
Riikka on työskennellyt lähes 25 vuotta kestävän kehityksen ja vastuullisuuden parissa. Hän toimii myös muun muassa ProCom ry:n kestävän kehityksen jaoksen puheenjohtajana, vuosikertomuskilpailun tuomarina, Jyväskylän ammattikorkeakoulun vastuullisen johtamisen ja tuotannon koulutuksen ohjausryhmän jäsenenä sekä LiiKe ry:n (Liikunnan Kehitysyhteistyö) hallituksen puheenjohtajana.
Yhteydenottopyyntö
Excellence Finland Facebookissa
Excellence Finland auttaa organisaatiotanne kehittymisen polulla – aina erinomaisuuteen asti
Vain toimintaa jatkuvasti kehittämällä voi parantaa kilpailukykyä ja tuloksia kestävästi. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus varmistetaan tasalaatuisilla ja toimivilla prosesseilla. Sujuva toiminta motivoi myös työntekijöitä. Excellence Finland on mukana organisaatioiden toiminnan ja johtamisen laadun jatkuvassa kehittämisessä. Excellence Finlandin sydämessä on voittoa tavoittelematon yhdistys,...
Lue lisää kouluttajasta Excellence Finland ja katso koulutustarjonta täältä