Microsoft Accessilla tallennat ja seuraat tietoja yhdessä paikassa
Microsoft Access on PC-tietokoneelle ladattava helppokäyttöinen työkalu yrityssovellusten luomiseen. Microsoft Accessin käyttäminen ei edellytä aiempaa kokemusta sovelluskehityksestä. Sovelluksia voi luoda käyttämällä valmiita pohjia tai kokonaan alusta. Accessilla luotuja sovelluksia voi muokata tarpeiden mukaan.
Mihin Microsoft Accessia voi käyttää?
Microsoft Access on monipuolinen työkalu, joka soveltuu muun muassa:
- tietojen säilytykseen taulukoissa, joita voi myöhemmin muokata ja räätälöidä tarpeiden mukaan
- tilien ja laskujen hallinnointiin
- vertailla tietoa ja löytää yhteneväisyyksiä tietojen välillä
- tietokantapohjaisten verkkosivujen luomiseen
- sovellusten luomiseen yritys- tai henkilökohtaseen käyttöön
Microsoft Accessilla luot yrityksellesi räätälöityjä sovelluksia
Microsoft Accessin malleista löytyy taulukoita, kyselyitä, muotoja ja raportteja. Valmiita pohjia voi räätälöidä oman yrityksen ja asiakkaiden tarpeisiin sopiviksi. Accessiin voi etsiä lisää valmiita malleja internetistä.
Microsoft Accessillä hallitset tietokantoja
Microsoft Access sopii suurten tietomäärien käsittelyyn ja säilytykseen. Microsoft Accessiin voi tuoda tietoja muista sovelluksista tai tiedot voi linkittää Accessiin ilman niiden siirtämistä alkuperäisestä säilytyspaikasta. Linkittäminen on kätevää silloin, kun käyttäjiä on paljon, haluat nähdä viimeisimmän version tai säästää tallennustilaa. Tietoja voi myös tallentaa SQL-Serverille ja Microsoft Azure SQL:lle.
Lähteet: microsoft.com, simplilearn.com